دانلود فایل(پاورپوینت آماده: بررسي سیستم های حمل و نقل ریلی و سیستم ها و انواع مونوريل در جهان و ايران)

پاورپوینت آماده, دانلود پاورپوینت آماده, بررسی سیستم های حمل و نقل ریلی و سیستم ها و انواع مونوریل در جهان و ایرانپاورپوینت آماده: بررسي سیستم های حمل و نقل ریلی و سیستم ها و انواع مونوريل در جهان و ايران|2020264|bna30007102|
در حال حاظر فایل کامل و برتر با عنوان پاورپوینت آماده: بررسي سیستم های حمل و نقل ریلی و سیستم ها و انواع مونوريل در جهان و ايران آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

مطالب اسلایدهای ابتدایی این پاورپوینت به شرح زیر است


تعداد اسلاید : 37 اسلاید

بررسي سیستم های حمل و نقل ریلی و سیستم ها و انواع مونوريل در جهان و ايران 2 تاريخچه سيستم هاي حمل و نقل ريلي استفاده از سيستم هاي ريلي به قرن 19 ميلادي بر مي گردد.
در ايالات متحده به طور گسترده اي از واگن ها و ترامواهاي اسبي استفاده مي شد.
در سال 1872 م. که بسياري از اسب ها مردند، متخصصان بدنبال جانشيني براي آن گشتند.
در سال 1882 نخستين ترامواي الکتريکي توسط توماس اديسون اختراع و در ايالات متحده مورد استفاده قرار گرفت. 3 حمل و نقل ريلي سبک چيست؟ براساس تعريف U.I.T.P حمل و نقل ريلي سبک، نخستين سيستم حمل و نقل ريلي درون شهري است که براي طي قسمت اعظم مسيرش از خطوط ويژه بهره برده و اين خطوط را در صورت لزوم مي توان به يک سيستم چراغ راهنما مجهز کرد.

International Association of Public Transport (UITP) يک موسسه غيرانتفاعي بين المللي است که وظيفه اصلي آن، ارتقاي حمل و نقل عمومي مي باشد. 4 انواع سيستم هاي حمل و نقل ريلي درون شهري قطار سبک شهري LRT (Light Rapid Transit)
تراموا (Tram)
مترو
مونوريل 5 قطار سبک شهري LRT قطار سبک شهري يکي از سيستم هاي حمل و نقل درون شهري است.
از نيروي برق استفاده کرده و واگن هاي ريلي کم وزني را به شکل يک يا چند واگن در مسيرهاي دوريلي ثابت به گردش در مي آورد.
مي تواند جدا از عبور و مرور وسايل نقليه، مسافران را در سکوهايي با ارتفاع کم تا متوسط سوار کند. 6 قطار سبک شهري LRT حداكثر سرعت ۷۰ تا ۸۰ (km/h)
سرعت متوسط ۲۰ تا ۴۰ (km/h)
تعداد واگن ها ۱ تا ۴

متوسط ظرفيت حمل مسافر در يك جهت
20000 نفر در ساعت

فاصلة بين دو ايستگاه ۳۰۰ تا ۸۰۰ (m)

درصد نياز به مسير اختصاصي و حفاظت شده
40 تا 100 درصد

سيستم برق بالاسري يا ريل سوم 7 تراموا TRAM قطار خياباني است كه ريل‌گذاري آن روي سطح خيابان‌هاي شهر انجام مي شود.
معمولاً در محدوده داخل شهرها، كار جابجايي مسافر را انجام مي‌دهد.
تراموا در صورت استفاده از تونل‌ها در حقيقت عملكرد مترو را خواهد داشت.

8 تراموا TRAM حداكثر سرعت 30 تا 40 (km/h)
سرعت متوسط 15 تا 20 (km/h)
تعداد واگن ها ۱ تا 2

متوسط ظرفيت حمل مسافر در يك جهت
5000 نفر در ساعت

فاصلة بين دو ايستگاه ۳۰۰ تا 5۰۰ (m)

درصد نياز به مسير اختصاصي و حفاظت شده
0 تا 60 درصد

سيستم برق بالاسري 9 مترو استفاده از مترو به نيمه دوم قرن نوزدهم ميلادي برمي‌گردد.

زماني كه شكوفايي صنعتي در كشورهاي اروپايي به اوج خود رسيده بود و هر روز طرح‌ها و ايده‌هاي بسياري براي توسعه و پيشرفت زندگي شهري جوامع مطرح مي‌شد.

اولين طرحي كه در اين زمينه اجرايي شد، در سال 1863 ميلادي در شهر لندن بود كه يك قطار زيرزميني به كمك نيروي لوكوموتيو بخاري، مسافران را جابجا مي‌كرد.

پيشرفت واقعي در اين زمينه وقتي آغاز شد كه از نيروي الكتريسيته براي حركت قطارهاي زيرزميني استفاده شد. در سال 1890 ميلادي در شهر برلين اول